O internecie, komputerach, systemach - o wszystkim

Ciekawe sektory wirtualnego rynku

Dzisiejszy artykuł to ogólnikowa analiza wybranych segmentów rynku internetowego na przykładach firm działających w konkretnych sektorach tegoż rynku. Oczywiście jest to powierzchowna analiza, ale mimo to w dużym stopniu charakteryzuje dane sektory internetowej sprzedaży.

Sprzedaż internetową możemy podzielić ze względu na konkurencyjność i zasięg na przykład: mocnokonkurencyjne, sektory o niskiej i średniej konkurencyjności oraz sektory regionalne – wbrew temu co mogłoby się wydawać, jakoże Internet jest globalnym środkiem przekazu istnieją na tym rynku także gałęzie regionalne.

Przykłady:

Rynek średniej konkurencji: dekoracje ślubne

Dekoracje ślubne można wliczyć do branż obciążonych średnim poziomem konkurencji. Jest wprawdzie dużo firm sprzedających dekoracje ślubne, ale w porównaniu do opisanego poniżej produktu jakim jest etui na telefon, dekoracje ślubne obciążone są jednak mniejszą konkurencją. Mimo wszystko nie jest to na pewno łatwa branża sprzedaży – sprzedawanie dekoracji ślubnych w internecie wymaga niewątpliwie silnych działań marketingowych.

Sektor wysokiej konkurencji: etui na telefon

Etui na telefon to towar, którego sprzedaż jest obciążona niezwykle dużą konkurencją nie tylko na rynku internetowym. Etui na telefon ludzie kupują głównie poprze Allegro oraz w sklepach internetowych, których jest cała masa. Na Allegro z kolei wielu sprzedawców telefonów i dodatków do GSM, posiada także w swojej ofercie taki produkt jak etui na telefon. Zatem reasumując jest to dość trudny rynek i sprzedając taki produkt jak etui na telefon warto stawiać albo na najwyższa jakość albo na wyjątkowo niskie ceny. Oczywiście potrzebna tu jest również intensywna reklama.

Sektor regionalny: opony z Warszawy

Sprzedaż opon w Warszawie w aspekcie sprzedaży internetowej zaliczyć można do sektorów bardzo mocnokonkurencyjnych, czyli także ta branża nie zalicza się do łatwych.

Warszawa

Ponieważ warszawski rynek opon jest przepełniony firmami sprzedającymi opony, a często sprzedają swoje produkty również w internecie, firma Extra Opony zdecydowała się ukierunkować swoją strategię na opony używane. Ponieważ w przypadku opon nowych jest za dużo konkurentów na tym ciasnym rynku regionalnym. Dlatego też firma Extra Opony z Warszawy postanowiła uszczknąć kawałek tegoż rynku opierając się na niszy. Aczkolwiek sprzedaż opon w Warszawie to całkiem odmienna branża – gałąź rynku niż takie branże jak dekoracje ślubne, czy etui na telefon, ponieważ jest to typowy sektor regionalny rynku.

Źródła:

  1. http://www.poradniki.zgora.pl/tanie-opony-uzywane-felgi/ Warszawa – tanie opony używane i felgi – porady jak i gdzie kupować oraz na co zwracać uwagę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*

CommentLuv badge